• posted an update Logan Edwards 1 year, 5 months ago

    برای وصل کردن گوشی به تلویزیون در حال حاضر تنها این فناوری‌ها وجود دارد و در آینده قطعا شاهد تلویزیون‌ها، مانیتورها و گوشی‌های مدل جدید با اتصالات متفاوت‌تر خواهیم بود. این کابل می‌تواند محتوای نمایشگر موبایل شما را با کمک یک اتصال فیزیکی به نمایشگر تلویزیون منتقل کند. یک طرف کابل MHL مخصوص همه گوشی‌های سامسونگ به HDMI متصل می‌شود که معمولا دارای منبع انرژی با آداپتور هم هستند و با استفاده از برق تلویزیون، گوشی را شارژ می‌کنند. اتصال گوشی به تلویزیون با کابل شارژر کابل MHL دارای یک پورت Micro USB و یک پورت برای ورود HDMI و یک قسمت مستطیلی است که آداپتور در آن قرار دارد.

    این فناوری یک شبکه بی‌سیم از نوع ad-hoc ایجاد می‌کند که گوشی یا تبلت شما به آن متصل می‌شود. پس از برقراری این اتصال، دیتاها با سرعت می‌توانند میان دو وسیله جابه‌جا شوند. بهتر است برای اینکه درست و اصولی بتوانید از این فناوری استفاده کنید، کمی درباره نحوه عملکردش بدانید و سپس درباره وصل کردن موبایل‌های اندرویدی و آیفون به تلویزیون صحبت خواهیم کرد. در کل ، Mobile High-Definition Link یکی از بهترین راه حل ها برای اتصال تلفن اندرویدی به تلویزیون با استفاده از کابل USB است. اگرچه در ابتدا MHL به اتصال برق احتیاج داشت ، اما MHL 2.0 این موضوع را غیر ضروری می کند. با این وجود ، از آنجا که MHL قدرت را از دستگاه تلفن همراه جلب می کند ، اتصال کابل برق عاقلانه تر است.

    و اگر سوالی نیز در این رابطه و همچنین در مورد طریقه وصل شدن گوشی به تلویزیون سونی وجود دارد در قسمت نظرات برای ما بنویسید در اولین فرصت به آن پاسخ می دهیم. موبایل های شیائومی استفاده می کنید و می توانید که با بلوتوث و وای فای به تلویزیون های مختلف متصل شوید می توانید خیلی راحت از کابل شارژ موبایل خود استفاده کنید که اینک آبشار امکان را دارد تا شما را به تلویزیون متصل کند. می‌توان گفت که استفاده از آداپتور HDMI در روش‌های سیمی و قابلیت‌ Miracast در ابزارهای بیسیم، محبوب‌ترین روش‌ها برای اتصال یک گوشی موبایل به دستگاه تلویزیون هوشمند محسوب می‌شوند. دو روش معرف شده در بالا، مربوط به اتصال سیمی تلفن همراه به تلویزیون هوشمند بودند. اما طبیعتا این روزها، روش‌های بیسیم یا وایرلس از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. استانداردهای زیادی برای اتصال بیسیم تلفن همراه و تلویزیون به همدیگر وجود دارند؛ اما نام همگی آن‌ها، به “Cast” ختم می‌شود.

    با ورود و یا ثبت نام در سایت شما شرایط و قوانین استفاده از سرویس های سایت و قوانین حریم خصوصی آن را می‌پذیرید. حقوق کلیه مطالب و تصاویر این سایت محفوظ باغ کالا خواهد بود. سایت ما بستر ایمنی را برای تصمیم گیری بهتر شما در هنگام انتخاب محصول، بهینه کردن زمان و هزینه هایتان را ایجاد کرده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت گوشی می توانید همین حالا از طریق پل‌های ارتباطی موجود با ما در تماس باشید. برنامه Smart View همان راه‌حلی می‌باشد که ما قصد داریم در ادامه مطالب در رابطه با آن برای شما صحبت کنیم.

    تلویزیون و گوشی را به یک وایا فای مشترک وصل کنید و سپس از سمت راست بالای نمایشگر به پایین سواپ کنید تا کنترل سنتر گوشی باز شود. در مرحله بعدی باید گزینه‌ Screen Mirroring را انتخاب کرده و پس از انتخاب تلویزیون، کد نمایش داده شده را وارد نمایید. چنانچه بعد از کلیک کردن روی Screen Mirroring، تلویزیون شما در گوشی به نمایش در نیامد، یعنی تلویزیون از قابلیت ایرپلی پشتیبانی نمی کند. امروزه کاربران نسبت به اتصال گوشی به تلویزیون علاقه زیادی نشان داده‌اند. هنگامی که تبلت یا گوشی خود را به تلویزیون وصل کنید، صفحه نمایش گوشی خود را روی صفحه تلویزیون می‌بینید همانند یک آیینه است.

    به علاوه ، در مواقعی که فاقد Wi-Fi هستید یا سیگنال بی سیم ضعیفی دارید ، به جای آن به اتصال سیمی احتیاج دارید. در بازار علاوه بر کابل‌های hdmi استاندارد و معمول، کابل‌های Mini HDMI و Micro HDMI هم وجود دارند. از طرفی درگاه برخی از گوشی‌ها با سوکت کابل‌های مینی یا میکرو اچ دی ام آی همخوانی دارند. در مرحله پنجم باید شروع به جستوجو کرده تا امکان مشاهده لیستی از دستگاه‌های موجود را به دست بیاورید.

    ■ MHL نسخه ۲ می تونه تصاویر رو با کیفیت HD و صدای ۸ کاناله ( ۷.۱ ) رو از گوشی به تلویزیون منتقل کنه . MHL نسخه های ۱ و ۲ و ۳ داره که هر چی عدد بزرگتره ، کیفیت انتقال تصویر بهتره . این که چه ورژنی از MHL به گوشی شما می خوره رو باید از مشخصات گوشی پیدا کنید اما به طور کلی گوشی های جدید اکثرا نسخه MHL 3 رو دارن . دو مدل گوشی داریم ، یه مدل گوشی ها قابلیت MHL ندارن در عوض یه جایی برای کابل HDMI گذاشتن ، روی گوشی یه پورت Micro HDMI هست که خیلی شبیه به پورت Micro USB هست . این دوتا نباید باهم اشتباه گرفته بشن چون هیچ ربطی به هم ندارن . اگه گوشی شما از قابلیت MHL پشتیبانی می کنه ( توی مشخصاتش می زنه ) باید یه کابل Micro USB به HDMI از بازار بخرید .

    شما می‌توانید بسته به نیاز و امکانات خود از هریک از راه‌های معرفی شده استفاده کرده و از پخش محتوای گوشی خود بر روی صفحه تلویزیون‌تان لذت ببرید. میراکست یکی از تکنولوژی‌های متصل کردن گوشی به تلویزیون می‌‌باشد که بر پایه WIFI توسعه داده شده‌است. با استفاده از این تکنولوژی قادر خواهید بود تا به سادگی هرچه تمام، گوشی خود را به تلویزیون متصل کنید.

    می‌توانید فایلهای خود را مانند یک فلش‌مموری در تلویزیون ببینید و هر کدام را که خواستید استفاده نمایید. ممکن است که گوشی بستگی به مدل آن، از شما تقاضای کد دسترسی کند. در این صورت باید کدی که در تلویزیون نمایش داده می‌شود را در گوشی وارد کنید. با لمس نام بلوتوث تلویزیون، دو دستگاه را با هم جفت نمایید. بلوتوث گوشی خود را روش کنید و نام بلوتوث تلویزیون را پیدا کنید. به بخش تنظیمات بلوتوث بروید و تلویزیون را روی حالت قابل کشف (یا عبارت‌هایی شبیه به آن) قرار دهید.

    برند شیائومی یکی از برند های نوظهور در زمینه تولید انواع گوشی های هوشمند است که گوشی های بسیار متنوع و با کیفیتی را تولید و عرضه می کند. بعد از این که یک سر کابل را به تلفن و دیگر را به تلویزیون متصل کردید، پیام بر روی گوشی شما ظاهر خواهد شد و از شما درخواست مجوز دسترسی برای اتصال را دارد. حال اگر بر روی گزینه تأیید کلیک کنید می توانید محتوای موجود را در میان دو دستگاه انتقال دهید.

    راه دیگری که ممکن است اسم آن را شنیده باشید Chromecast است. کروم کست یک وسیله ای کوچک مانند دانگل بلوتوث یا وای فای است که با وصل کردن آن به تلویزیون، می توانید تلویزیون خود را به مودم (اینترنت) وصل کرده و همزمان گوشی یا لپ تاپ را هم به اینترنت متصل کنید. سپس در یک IP مشخص هر دو وسیله را به هم متصل کنید و خواهید دید خیلی راحت تصویر گوشی یا کامپیوتر شما به صفحه تلویزیون متصل شده است. برای اتصال دستگاه اندرویدی خود به تلویزیون از این طریق به یک رابط یا دانگل احتیاج دارید تا سیگنال ها از گوشی یا تبلت به سیگنال های سازگار با HDMI تبدیل شوند. این رابط ها قیمتی در حدود ۱۰ تا ۲۵ دلار دارند.این دو کابل تصویر و صدا را در بهترین کیفیت ممکن انتقال خواهند داد.

    بعضی از تولیدکنندگان بزرگ دنیا مثل سامسونگ اعتقاد دارند پلتفرم‌های موبایل، رایانه و صفحه‌های نمایش تلویزیون را می‌توان یکپارچه ساخت تا در هر زمانی بشود از همه آن‌ها استفاده کرد. برای استفاده از AirPlay در گوشی‌های آیفون باید تلویزیون شما از این نوع اتصال که منحصر به سیستم‌عامل ios است پشتیبانی کند. تلویزیون‌های اپل و چند مدل از تلویزیون سایر برندها در حال حاضر از AirPlay پشتیبانی می‌کنند.

    بعد از چند ثانیه، اتصال برقرار شده و نمایشگر تلفن خود را به همراه تمامی قابلیت‌ها در نمایشگر تلویزیون می‌بینید. با کشیدن انگشت خود بر روی بخش پایینی نمایشگر گوشی iOS به سمت بالا، کنترل سنتر سیستم عامل تلفن همراه شما اجرا می‌شود. سپس باید از طریق منو اتصالات تلویزیون، HDMI را انتخاب کنید و سپس محتواهای نمایشی و تصویری آیفون خود را از طریق تلویزیون و نمایشگر آن دریافت کنید.

    چنانچه گوشی شما از تکنولوژی MHL پشتیبانی کند، دیگر برای وصل کردن گوشی به تلویزیون نیازی به خرید مبدل ندارید و برای انجام این کار کافی است تا یک کابل تبدیل Micro USB به HDMI و یا کابل تبدیل Type C به HDMI خریداری کنید. البته توجه داشته باشید که برای بهره گرفتن از این قابلیت، تلویزیون شما نیز باید از MHL پشتیبانی کند. برای آنکه متوجه شوید که گوشی شما از MHL پشتیبانی می‌کند، روش‌های متعددی وجود دارد که می‌توان به نصب نرم‌افزار برای بررسی این قابلیت و یا جست‌وجو کردن مشخصات گوشی برای پشتیبانی از این قابلیت در گوگل اشاره کرد. به منظور اتصال گوشی به تلویزیون به وسیله ی کابل شارژر یا USB ابتدا در تلفن همراه وارد منوی ” Developer Options” شوید و گزینه ی ” Usb Debugging” را فعال نمایید. استفاده از DLNA یکی دیگر از روش های اتصال آیفون به تلویزیون است. بنابراین، هر تلویزیونی که به اینترنت متصل میشود، از قابلیت DLNA پشتیبانی میکند.

    2-از سمت بالا و راست آیکون سه نقطه عمودی را انتخاب و گزینه Mirror Screen را انتخاب کنید. شما می توانید از طریق همین وسیله ، یک iPad را به تلویزیون خود وصل کنید. تمام iPad های دیگر ، از جمله هر iPad Mini و iPad Pro ، از یک کابل لایتنینگ استفاده می کنند. دستگاههای قدیمی iOS با درگاه ۳۰ پین قدیمی در عوض از آداپتور ۳۰ ​​پین VGA استفاده می کنند . چگونه می توان دستگاه Android خود را به تلویزیون خود آینه داد ؟ شما می توانید هر چیزی را که در دستگاه Android خود دارید از طریق تلویزیون ، با و بدون سیم تماشا کنید.